onsdag 13 juni 2012

Hejsan svejsan!!
Då har den här dagen lidit mot sitt slut!!
Har funderat mycket under dagen som gått...o nu har jag bestämt mig...från och med imorron så ska jag ta minst en PW (powerwalk) om dagen!! De kan behövas...för märker nu att min andning blivit sämre sen man slutade gå på gymmet...vet inte varför de tog slut....har ju fortfarande kort så kan ju gå ner!! Antar att de va för att kompisen som hängde me jobbade när jag va ledig o jag jobbade när hon va ledig...inte så skoj o gå ensam!! Sen har jag ju Maja me...vill inte lämna henne ensam för mycket om dagarna...o jobbar man då 3-4 timmar o hon e ensam hemma så vill man inte lämna henne i 2 timmar till bara för att man ska träna!!
Nu ska jag ha realistiska mål...ska börja med att sikta på att gå ner 3 KG o få igång andningen ordentligt...
Nästa mål får väl bli att försöka börja jogga igen o få upp pulsen ordentligt...kanske gå ner ytterligare ett par kilo...
Sen får vi se vad som händer..ska inte ha för höga mål o förväntningar...tror de har varit de som varit problemet me att jag bara slutar upp me allt jag gör...blir liksom aldrig färdig o når aldrig mina mål!!
Denna gången ska de bli så jävla bra =) .....vet att jag sagt de tidigare..men denna gången menar jag de verkligen, nu får de va slut me soffsittandet...jag har nog insett att de blir inte bättre av att sitta i soffan, deppa ihop o tycka synd om sig själv hela dagarna....

Nej...får lägga mig nu, imorron börjar jag dagen me en PW efter jag varit ute me Maja..sen blir de havregrynsgröt, en bit vattenmelon (liten då) och ett stort glas vatten till frulle =)
Ska försöka äta regelbundet o hålla igång me diverse saker o inte kasta mig i soffan som en jävla potatis! Klart man måste ta de lugnt o bara va me...men inte hela dagarna som jag alltid gör när jag e ledig!!
Nej nu ska jag ta tag i mitt liv o ändra mig!! De e fan dags...bevisa att jag KAN....
Alla råd o all stöttning under färden är välkommen =)

Sov gott allesammans <3
Lovar att skriva hur dagen varit imorronkväll =)

2 kommentarer:

  1. Börja med ett stort glas vatten direkt du vaknar, sen en mugg tee innan promenaden för då ökar du fett förbränningen, men inget ätbart! sen ska du gå minst 30 min men gärna en timme för att öka förbränningen mer! Sen äta lite var tredje timme, så gör jag och jag har gått ner minst ett kg i veckan på det. Fast jag äter inget socker förutom det som redan finns i maten och jag dricker inget socker alls, inge saft eller så.

    SvaraRadera
  2. tack..men vart tredje timme klarar jag inte..speciellt inte när jag jobbar...ska prova me att promenera o se vart de leder till en början...har liksom bara suttit hemma o ugglat halva dagarna innan...o nu när jag ska börja jobba så får jag ju mer energi..så ska först prova promenera som sagt =) sen får de bli lite jogging o sen löpning =) de LÄR ge resultat... =)
    Får springa av mig kilona ;) hehe =D De blir nog bra =) tack för tipsen =)

    SvaraRadera